Ministerul educației și cercetării decide să testeze rezistența la căldură pentru examenele de Bacalaureat și Evaluarea Națională!

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) solicită ministrului educației, Monica Anisie, modificarea de urgență a ordinului de ministru privind calendarul anului școlar 2020-2021, astfel încât școala să înceapă cel târziu pe 10 septembrie, având în vedere structura ineficientă adoptată la acest moment. 

    Ieri, 6 februarie, a fost publicat în Monitorul Oficial ordinul de ministru privind structura anului școlar. Astfel, conform actului adoptat, cursurile din anul școlar 2020-2021 ar trebui să înceapă la data de 14 septembrie, urmând a se finaliza la data de 19 iunie. La începutul anului, atât reprezentanții elevilor, cât și cei ai părinților, au solicitat în cadrul Comisiei de Dialog Social din Cadrul Ministerului, dar și public, ca anul școlar să înceapă la data de 1 septembrie, urmând a se finaliza mai devreme. 

Observăm cu profundă dezamăgire că Ministerul Educației, autoritatea care este responsabilă să se asigure că măsurile luate în acest domeniu au în centru interesul superior al elevului, au cedat la presiunile exercitate de o parte a societății civile și au ales să dispună începerea cursurilor la o dată târzie. Această decizie este una cel puțin ineficientă, date fiind următoarele argumente:

  1. Examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat se vor susține, așa cum este cutuma, după ce se finalizează cursurile. Astfel, există riscul ca desfășurarea lor să aibă loc în luna iulie, atunci când temperaturile sunt foarte ridicate. Astfel, în absența condițiilor necesare în sălile de clasă (precum aparate cu aer condiționat), adevărata dificultate a elevilor nu va fi conținutul subiectelor, ci rezistența la temperaturi de 35-40 de grade celsius. 
  2. În luna iunie, capacitatea de concentrare la clasă este scăzută, astfel că, de regulă, cursurile nu se pot desfășura în mod eficient. Având în vedere că elevii de la învățământul cu profil teoretic finalizează școala la data de 19 iunie, iar cei de la învățământul tehnologic, așteptările sunt ca în acea perioadă actul de învățare să nu poată fi desfășurat eficient.
  3. Deși conform rapoartelor Comisiei Europene România este printre țările cu cele mai puține zile de școlarizare, programa din țara noastră este printre cele mai încărcate din Europa. Astfel, având în vedere faptul că anul școlar a fost scurtat prin reintroducerea vacanței din luna februarie, elevii și profesorii vor avea și mai puțin timp pentru a parcurge programa, astfel rezultând în absorbția ineficientă a cunoștințelor. 

Condamnăm ferm decizia ministrului educației de a ignora în mod conștient solicitările reprezentanților beneficiarilor  primari ai educației și o somăm pe doamna ministru, Monica Anisie să modifice de urgență ordinul de ministru privind structura anului școlar. 

Andrei-Mihai Tănase

Despre scris se spune, de regulă, că e doar o formă de comunicare. Pentru mine, e un mod de a-mi transforma gândurile în voci.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *